joi, 29 iunie 2023

Tabara Cladova 28 iunie 2023

Miercuri, 28 iunie 2023, am avut privilegiul de a fi prezent în localitatea Cladova, județul Arad, la o nouă sesiune de observații și prezentare de astronomie în cadrul unei tabere pentru copii.

După cină, ne-am adunat și a început călătoria prin univers, o prezentare interactivă PowerPoint, despre stele, sistemul solar, găuri negre și galaxii. Am luat în mână meteoriți, dar și bucăți de rocă provenite de pe planeta Marte și de pe Lună. Am răspuns la întrebările care păreau că nu se mai termină, la fel ca în celelalte tabere unde am fost săptămâna aceasta.

Planetariul personal VR le-a captat atenția copiilor, aproape că nici nu am observat că între timp s-a întunecat, așa că ne-am luat repede hainele mai groase și am ieșit la telescopul ce ne astepta sub stele. După o mică luptă cu norii, aceștia s-au risipit suficient încât să ne permită să ne bucurăm de relieful lunar, de steaua dublă Albireo și perechea de duble Alcor-Mizar, de nebuloasa inelară Ring Nebula și nebuloasa planetară M27, de roiurile deschise NGC6910, M29 și M39 și de marele roi sferic din constelația Hercule, totul acompaniat de povești captivante despre stele, constelații și fascinantul univers cosmic.

Odată cu trecerea miezului nopții, copiii, cu priviri luminoase și pline de fericire, s-au îndreptat către camerele lor pentru a se pregăti de somn. În inimile lor, însă, am reușit să păstrăm vie flacăra dorinței de cunoaștere, iar aceasta este una dintre cele mai mari satisfacții pe care mi le pot imagina ca prezentator al unui astfel de workshop astronomic.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024 , mai multe școli au desfășurat programul școlar „ Săptămâna Verde ”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am f...