vineri, 30 iunie 2023

Astronomie la tabăra de zi "Sfântul Anton" din Arad

A treia invitație cu workshopul de astronomie a avut loc în incinta taberei de zi "Sfântul Anton", unde copiii care își depuseseră recent prima împărtășanie în Biserica Catolică din centrul Aradului s-au reunit cu entuziasm. Desfășurată în parohia catedralei, tabăra de zi a oferit și un cadru potrivit pentru explorarea fascinantă a universului cosmic. Programul pentru după-amiaza zilei de joi a constat într-o călătorie prin universul cosmic.

După a treia prezentare din seria "Călătoriei prin univers" desfășurată în această săptămână, am constatat cu bucurie că subiectele care au stârnit cel mai mare interes în rândul participanților au fost misterioasele găuri negre, conceptul de relativitate temporală și dimensiunile incredibile ale universului, alături de posibilitatea existenței multiversului.

Într-o notă distractivă, pentru a exemplifica fenomenele ce însoțesc intrarea unei bucăți de rocă în atmosfera Pământului la o viteză uluitoare de peste 50.000 km/h, am folosit un coș de gunoi transformându-l într-o metaforică bucată de "meteor sau meteorit". Am explicat în detaliu procesele ce stau la baza aprinderii acestui corp ceresc în cădere, motivele pentru care este numit popular "stea căzătoare" și modul în care poate deveni un meteorit. În cadrul activității, copiii au avut ocazia de a ține în mână adevărate fragmente de roci cosmice, provenite direct din spațiul cosmic.

Din păcate, observațiile astronomice prin telescop necesitau o seară întunecată, iar programul taberei se încheia în jurul orei 17:00, astfel, din cauza norilor, nu am putut privi prin telescop nici măcar cea mai strălucitoare stea de zi, Soarele. Cu toate acestea, fiind mereu pregătiți cu un plan alternativ, am explorat cerul nocturn, descoperind constelațiile și planetele prin intermediul unui planetariu personal de realitate virtuală (VR).

Imediat după finalizarea activității, când am privit în ochii copiilor, am putut vedea o strălucire stelară, o bucurie autentică pe care le-am putut-o oferi prin intermediul acestei experiențe. Sunt recunoscător că am avut ocazia de a participa la astfel de activități și că am putut contribui la entuziasmul pentru cunoașterea și explorarea universului.

Doresc să multumesc și pe această cale organizatorilor.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024 , mai multe școli au desfășurat programul școlar „ Săptămâna Verde ”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am f...