marți, 28 martie 2023

7 ani sub stele



Acestea sunt primele obiecte pe care dl. Mircea Pteancu mi le-a aratat prin telescop, mai exact intr-o luneta 90x660. Dupa acele observatii, totul s-a schimbat. Am devenit captat de frumusetea celor vazute prin telescop.

Primele mele observatii le-am facut cu un binoclu TCM cu zoom 10-60x / 50 mai apoi cu un telescop TCM 76/700. Cam dupa un an de la primele observatii am procurat de pe forum, un telescop Seben 203/1000 second hand, pentru care am construit montura dobson pe care o folosesc si in ziua de azi (cu alt tub). Am inceput sa procur oculare, binocluri, alte telescoape, lunete, am vandut din ele, am mai achizitionat, dar cel mai important, am iesit la stele. In fiecare seara senina, eram la observatii. Cel mai des din curtea casei, nu mai mult de una doua ore, dar tot timpul. Multumesc sotiei si familiei care ma suporta dar ma si sustine !  Uneori am mai iesit la cer gri/negru si negru inchis :). Am inceput sa fac si observatii cu publicul si in timp am strans in jurul meu si a lui dl Pteancu o gasca faina de oameni la fel si ei pasionati si asa s-a format/reformat miezul astroclubului Galaxis cu care iesim la observatii si organizam diverse activitati si evenimente.

In toti acesti 7 ani, am observat multe, am invatat sa lucrez sistematic, dupa liste si constelatii, am invatat sa caut si sa gasesc majoritatea obiectelor accesibile telescoapelor de amatori, si am invatat cerul.  Tin si un jurnal electronic de observatii in care trec obiectul observat, data, instrumentul si detalii daca este cazul.

In 7 ani am reusit sa observ peste doua mii de obiecte prin 9302 priviri in ocular,  inlcuzind

-Intregul catalog Messier observat separat  cu telescop si binoclu
-2 maratoane Messier (2022 si 2023) ambele cu 108 obiecte observate
-Catalogul Herschell 400
-Catalogul Caldwell (obiectele observabile din emisfera noastra)
-Mai multe liste de stele duble, nebuloase planetare, diverse liste DSO de pe siteul The Astronomical League | (astroleague.org)
-Toate obiectele din atlasul pentru telescoape mici a lui Vizi Peter
-aproximativ 150 de stele duble observate cu separatie mai mica de o secunda de arc

Tot in acesti 7 ani, am organizat cu astroclubul Galaxis 117 actiuni diverse
-67 de iesiri la "Star-Party"
-36 de actiuni publice tip "Sidewalk" astronomy
-Participare in cadrul a mai multor tabere pentru copii 
-Participarea la diverse vizite la observatoare, expozitii si prezentari cu teme de astronomie


In incheiere vreau sa ii multumesc prietenului meu dl. Mircea Pteancu pentru tot sfaturi, sprijinul si rabdarea acordata  din toti acesti 7 ani.
  
Vedem ce urmeaza, planuri mari sunt, sanatate, pace si cer senin sa fie!





Un comentariu:

  1. Superba evolutie Armand, felicitari !
    Iti urez sanatate, cer senin si spor in continuare in observarea cerului pentru bucuria ta si in popularizarea Astronomiei pentru publicul aradean.

    RăspundețiȘtergere

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...