miercuri, 15 iunie 2022

Observatii Mai 2022 si optimizarea telescopului tabletop de 100mm

 

La observatii cu Dobsonianul Orion  305/1500, cu prietenul meu Attila

Luna mai a fost despre Heritageul de 100mm a lui Attila.


Nu pot sa zic ca, a cincea luna ar fi fost cea mai activa privind observatiile astronomice. Primele observatii le-am facut la jumatatea lunii, cand am organizat un "sidewalk" cu ocazia eclipsei partiale de Luna (detalii aici

Ne uitam la Luna in eclipsa, ce apunea printre nori


In continuare, l-am ajutat pe prietenul meu Attila Dunai, noul membru al astroclubului Galaxis, in achizitia unui telescop newtonian tabletop mini dobson marca Skywatcher Heritage 100 , de pe forumul astronomy.ro, la un pret destul de bun si am trecut la optimizarea si testarea acestuia.



Telescopul Heritage 100 pe masa, in starea originala (tabletop)



Attila, cu telescopul neoptimizat. Se vede pozitia verticala a ocularului




Dupa optimizare. Telescopul a avut ocularul cu axa vertical.Am rotit portocularul cu 45 grade pentru pozitia recomandata de Herschel, mutand sina de prindere. Dupa aceea a fost nevoie si de mutarea cautatorului cu punct rosu. Dupa aceste modificari, am montat tot telescopul cu mini montura dobson cu tot, pe un trepied provenit de la o montura Celestron Al-Az si i-am printat cu imprimanta 3D un parasolar si un capac.

La observatii, micul telescop sa descurcat onorabil, fiind un instrument mic dar fioros, cu optica Skywatcher de foarte buna calitate! A rezolvat cu brio dubla dubla Epsilon Lyra, multe stele duble, galaxii, nebuloase planetare, roiuri sferice si deschise, aratand o imagine buna, comparabila cu instrumente mult mai scumpe. Ii doresc lui Attila cer senin si cat mai multe observatii cu instrumentul asta chiar foarte reusit!

Mai jos, observatiile lunii Mai 2022






Un comentariu:

  1. Mda ... cam modesta lista obiectelor observate in Mai !
    Sa fim seriosi : excelent Armand , felicitari !
    Atat pentru observatii dar mai ales pentru optimizarea reflectorului pentru Attila.
    Lui Attila ii urez bun venit in astroclub, cer senin si spor la observatii cu noul sau telescop !

    Cer senin, Mircea

    RăspundețiȘtergere

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...