miercuri, 13 aprilie 2022

Retrospectiva activitatilor si observatiilor astronomice pe luna Aprilie 2022




In seirle de 4,5,6, 8 si 12 aprilie am facut observatii in principal cu telescopul refractor marca Celestron cu diametrul de 102mm si lungime focala de 500mm. In 12 aprilie am testat si binoviewerul primit de la Dorin Angelescu, caruia ii multumesc si pe aceasta cale!




Observatiile din aceasta perioada se gasesc in lista de mai jos:



In 21.04.2022, am tinut o prezentare de astronomie in tabara evanghelica de tineret . Evenimentul a avut loc langa Santana, judetul Arad la "Hanul vanatorilor" Am inceput cu observarea petelor solare a stelei noastre centrale ,dupa care am tinut un mic curs despre stele, corpurile sistemului nostru solar, distante in astronomie iar Torma Csaba a vorbit despre astrofotogrfie si a prezentat cateva din lucrarile sale. Dupa lasarea intunericului, am trecut la observatii astronomice prin telescopul refractor de 10 centimetri. Am observat roiurile stelare deschise M35,M7, Melotte 20 si M44, roiurile sferice M3 si M13, stele duble Algieba, Castor si Mizar, galaxiile M81, M82 si M104.







In 22.04, am participat cu Torma Csaba, la Salonta, la vernisajul expozitiei de astrofotografie a celor de la "Uniunea astrofotografilor din Ungaria", organizat de astronomul amator din Salonta , Csukas Matyas

Alaturi de Csukas Matyas si Torma Csaba


In 25 si 26 aprilie, am participat la 2 star partyuri in padurea Ceala, alaturi de Ionel Lupulesc de la astroclubul Galaxis
Despre observatiile din Ceala:


Am incheiat observatiile pe lun aprilie acasa, in curte, in 28.04, facand observatii cu reflectorul de 12"






Un comentariu:

  1. Felicitari Armand, se vede ca Aprilie a fost o luna bogata in activitati astronomice. Cer senin, spor la observatii, Mircea

    RăspundețiȘtergere

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...