sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Observatii ianuarie 2022

Prima sesiune de observatii a anului 2022 a fost chiar in 1 ianuarie, cand pentru o scurta perioada sa inseninat. Am luat binoclul Champion 10x50 si am observat 9 roiuri deschise:




In seara zilei de 6 ianuarie, am iesit la marginea orasului, cu binoclul Omegon 20x80
Cele 2 reusite serii au fost Eskimo Nebula, care se vede langa o steluta, seamana a stea dubla, dar se poate observa cum "componenta nebuloasa" e parca defocalizata si are o culoare verzuie/albastruie si M1 care se vede ca pata difuza, dar clar vizibila

Am mai adaugat 4 obiecte Messier nevazute inca prin binoclu, M1 , M77, M79 si M93, astfel obiectele Messier vazute si prin binoclu se ridica la 70 din 110... mai este dar nu ma las....apoi nici nu stiu daca se pot observa chiar toate prin binoclu chiar de la cer bun..ramane de vazut

Am mai observat M50,M41, M46 si 47 in acelasi camp, N42 cu 3 stele rezolvate si separate in trapez, M78, NGC2264 si 4 stele duble din lista Advanced Binocular Double star list, unde am observat deja 71 de duble din 100

Frigul, dar mai ales vantul de pe camp m-au convins sa renunt si sa ma intorc acasa la caldurica, in jurul miezului noptii 


In 7 ianuarie 2022, ora 13.00TLR, am observat planeta Venus cu faza de 0.4% la 5 grade de Soare. Am ascuns Soarele dupa acoperisul vecinului, si am cautat planeta (foarte usor de gasit) cu binoclul 10x50. Dupa care am facut cateva poze cu telefonul afocal prin telescopul dobsonian de 200
Am ramas fara cuvinte cat de frumos sa vazut!





In 16 ianuarie a fost vizibil un frumos halou Lunar






In 22 si 23 ianuarie, am iesit in curte la observatii, cu luneta Celestron 102/500 cu ocularul zoom 8-24 la o mica vanatoare de duble.
Am observat:


Pe langa stelele dubla am mai observat si cateva obiecte DSO





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...