luni, 7 iunie 2021

Observatii 4 - 6 -7 Iunie 2021

In 4 iunie, am participat la un star party impreuna cu dl. Mircea Pteancu la Grosii Noi, la cer negru. Detalii despre aceea iesire aici.



In 6 iunie, cerul fiind ideal pentru observatii, am iesit pe campul din padurea Ceala cu telescopul dobsonian Omegon 203/1000 si ocularul Zoom Baader Hyperion Mark IV 8-24mm.

La ora 23, inspre NW se vedea inca crepusculul, iar cerul nu a fost la fel de "negru" ca de alte dati.

Cerul spre W NW la ora 23



In perioada acesta a anului, soarele coboara foarte putin sub orizont, iar conditia sa fie intuneric complet e, ca acesta sa fie la peste 18 grade sub orizont. Asta se intampla doar dupa ora 12 in lunile iunie-iulie


Si in cazul rasaritului si in cazul apusului, intuneric este doar cand Soarele se afla la peste 18 grade sub orizont. 


Inspre NW era crepuscul, spre NE era cupola de lumina a orasului, dar spre SW si SE conditiile au fost foarte bune asa ca am facut un sprint de observatii, cu urmatoarele obiecte



Cu NGC6144 si NGC6568 adugate Vineri si  Duminica, lista am dus lista Herschell 400 la 388 obiecte observate din 400

Luni, 7 iunie, am iesit din nou la observatii in padurea Ceala cu telescopul dobsonian 203/1000 impreuna cu colegul meu de la astroclubul Galaxis, Daniel Ghita

Lista obiectelor observate:



UY SCUTI, cea mai mare stea cunoscuta 




Locul de observatii din padurea Ceala

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024 , mai multe școli au desfășurat programul școlar „ Săptămâna Verde ”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am f...