joi, 17 iunie 2021

Sesiunea de stele duble din 16 06 2021



Azi seara, seeingul a fost foarte bun, iar cu Luna pe cer am decis sa mai fac observatii de stele duble.Am folosit telescopul dobsonian 305/1500, in curte din centrul orasului pe un cer extrem de poluat cu luminile din centrul orasului...

Am inceput cu duble usoare, asa de incalzire si aclimatizare cu ocularul zoom baader hyperion 8-24


stea dubla




Dupa ce am mai colimat un pic telescopul am trecut la adevarata provocare. Stelele duble cu separatie mai mica de o secunda de arc

Totate dublele subarc au fost rezolvate - separate cu spatiu negru, seeingul fiind chiar surprinzator de bun. Pentru dublele subarc am folosit ocularele TMB de 2,5mm si HR Planetary Skywatcher de 3.2mm (de acesta din urma sunt extrem de multumit, cred ca e cea mai buna achizitie a unui dublist inrait )

Dublele subarc din 16.06.2021:






In incheiere am observat si Nova din Hercule dupa indicatiile domnului Mircea Pteancu. Cu hartile de pe blogul dansului, a fost chiar usor de gasit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...