luni, 10 mai 2021

Observatii la Trei Ape

Sambata, 8 mai 2021, am plecat cu familia  intr-o mica excursie de weekend in salbaticie, la statiunea Trei ape, judetul Caras Severin. Am gasit un loc de campare pe malul lacului "Trei Ape" cu vedere spre sud. Vremea a fost excelenta, iar acolo cerul este Bortle 2 conform  sitului www.lightpollutionmap.info








Din cauza lipsei spatiului, am luat cu mine luneta Celestron 102/500 pe montura alt azimutala si un ocular zoom Baader  Mark IV 8-24.





Dupa ce sa intunecat, am facut o ora observati doar cu ochiul liber, ramanad uimit de frumusetea cerului instelat in lisa poluarii luminoase. Am reobservat o serie de obiecte Messier atat cu luneta cat si cu binoclul ce il am tot timpul in masina, un Carl Zeiss 8x30 si am adaugat 23 de obiecte la lista Herschell 400

Cu luneta si binoclu am observat urmatoarle obiecte:


Si 23 de obicte din lista Herschell 400







Cateva poze de la locul de campare:



Duminica, 9 mai 2021, oricat de obosit am fost de la drum si de la noaptea nedormita dinainte, nu am putut sa nu remarc pe drumul inspre casa cat de curata este atmosfera. Muntii s-au vazut si de la 50km, cerul a fost perfect senin, asa ca ajuns acasa, am pregatit dobsonianul mare 305/1500 si nu m-am putut abtine sa nu fac observatii macar 2 ore, timp in care am mai completat lista Herschell 400, astfel dupa 2 seri de observatii am un total de 324 de obiecte observate din 400





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...