sâmbătă, 7 noiembrie 2020

Observatii astronomice cu binoclu

OBSERVATII ASTRONOMICE CU BINOCLU

"Gramada de binocluri"
   
    Sfatul cel mai frecvent pe care-l primesc incepatorii de la astronomii amatori cu experienta, este acela de a nu se avanta in cumpararea de telescoape.Mai bine sa-si procure un binoclu cat mai bun si o harta stelara si sa se imprietenesca cu astrii.Intre timp,daca au ocazia,sa-i frecventeze pe posesori de telescoape ,invatand gratis din experienta altora. 
    Acelasi sfat l-am primit si eu la inceput de la mentorul si prietenul meu Mircea Pteancu. 
Nu am urmat exact sfatul, deoarece mi-am achizitionat si un telescop, totusi utilizarea binoclului mi-a fost foarte utila in a invata constelatiile si in general orientarea pe bolta cereasca, 
    Pot spunce ca face fata extraordinar de bine si ca instrument observational principal, mai ales cand nu am la indemana un telescop, chiar imi place sa fac observatii cu acesta.  Il iau tot timpul la mine cand calatoresc undeva cu masina noaptea, si ori de cate ori am ocazia de a ma opri undeva unde poluarea luminoasa este redusa, scot binoclul la o scurta sesiune de observatii.

Este foarte util pus pe un trepied, imaginea este mult mai buna decat cu binoclu tinut in mana. Pentru acest scop, eu folosesc o parghie binoculara, un instrument simplu de construit, dar incredibil e comod de folosit




Unul din binocluriele principale folosit la observatii, Champion 10x50

Binoclul meu preferat, un Carl Zeiss Jenoptem 8x30W



"Gramada de binocluri"

Cele 4 binocluri ale mele


Review a Binoclurilor  mele, folosite la observatii se gaseste aici:  partea 1 si partea 2

In perioada noiembrie 2017 si octombrie 2020 am observat obiectele de mai jos cu ajutorul binoclurilor. Unele obiecte le-am observat de mai multe ori, dar in lista de mai jos apar obiectele o singura data. In total am facut observatii prin binoclu de 325 ori.


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024 , mai multe școli au desfășurat programul școlar „ Săptămâna Verde ”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am f...