marți, 5 octombrie 2021

Observatii 02-03-04-05 Octombrie

Luna Octombrie a debutat cu seri senine si Luna in faza descrescatoare, asa ca am facut o serie de observatii astronomice cu telescopul dobsonian Omegon 203/1000 

In 2 Octombrie am participat la un star party Astroclub Galaxis Arad impreuna cu George Scrob si Thomas Hlavacek, de data asta, din cauza restricitiilor de noapte impuse de comuna Barzava din care face parte si localitatea Grosii Noi, am ales o alta locatie cu cer Bortle 2, langa Silindia, tot la aproximativ 60km de Arad. Locatia e buna , dar becurile satelor din jur , incurca destul de mult.



vedere spre West


Locatia aleasa era langa Sat Luguzau, comuna Silindia, cer Bortle 2, dar luminat de ledurile satelor

Obiectele observate de mine in seara de 2 octombrie:


In drum spre casa, m-am oprit la iesire din localitatea Caporal Alexa , in primul rand sa vad aproximativ cum e cerul acolo si am facut cateva observații cu binoclul Carl Zeiss Jena 8x30. Obiectele vazute foarte bine cu binoclul:




In 3 octombrie, am iesit la Siria, pe deal, unde am gasit un loc fain pentru observatii. Desi cerul e Bortle 4, neexistand lumini in zona, e mult mai bine decat sera anterioara la Bortle 2.
Observatii am facut cu prietenul meu Dunai Attila, caruia i-am aratat cum se vad obiectele de la cer bun, dar am facut si observatii cu binoclul

Locatia e pe deal, intr-o parcare de santier al noului drum pe creasta  Siria - Feredeu


Cu Attila la observatii

Obiectele observate:


In 4 Octombrie, am iesit pe campul din padurea Ceala. Am ajuns la ora 20:30 cu putin inaintea tranziutului ISS. Am reusit sa observ tranzitul prin telescop, cu ocularul zoom la 24mm . Cu o mana miscam tubul tinandu-l pe ISS, cu cealalta mana focalizam /refocalizam si maream zoomul la ocular . La 24mm se vedea forma patrata si 2 " aripi" ia la 15mm se vedeau clar panourile solare, 4 bucati, si s-au putut distinge cateva module. Imagine statiei prin telecop e foarte asemanatoare cu cel de mai jos:

imagine de pe internet, foarte asemanatoare, vazuta prin ocular

Pe discul planetei Jupiter s-au putut observa 2 umbre ale satelitilor Calisto si Ganymede, fiind un fenomen extrem de spectaculos

cele 2 umbre pe discul planetei Jupiter


Obiectele observate in seara de 4 octombrie


Inainte de plecare, am observat cateva obiecte si cu binoclul Carl Zeiss 8x30:
M11, CR399, Roiul dublu din Perseu, M13, M31, M34, M45, Melotte 20, M39 si stelel duble Alpha si Beta din Capricornul.


In 5 Octombrie, am iesit din nou pe campul din padurea Ceala la observatii, de data asta cu colegii de astroclubul Galaxis. Am folosit luneta de 102/500 si binoclu Champion 10x50, dar am incercat si binoclul zoom Sakura 30-240x80 a lui Ionel Lupulesc.

Luneta Celestron 102/500 cu ocularul zoom Baader Hyperion 8-24 Mark IV


Ionel, George si Armand cu binoclul 30x80


Obiectele observate:

Cu luneta Celestron 102/500
M11,M26,M57,NGC457,M10,M12, Jupiter, Saturn

Cu binoclul Champion 10x50
AlcorMizar, M22,M52,M20,M8,M24,M25,M18,M17,M11,M13,M27,M2,M15,M39,M71,M92,M34,M45,NGC6738,NGC6709,Alpha Cap,Beta Cap

Cu binoclul Sakura 30-240x80 
M13,M31,M8,M11,M17,M30,M92

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...