vineri, 24 septembrie 2021

Observatii 20-22-23 si 25 septembrie

In perioada 20-23 septembrie , am facut observatii din curte cu luneta Celestron 102/500. 


Pe suprafata solara au aparut din nou pete, pe care le-am observat cu luneta dotata cu filtru solar.

-Pata solara nr 2871 si 2872, se vad bine contin mai multe grupe, iar pata nr. 2872 apare punctiform

Observatiile in cele 3 seri




25 septembrie, sambata seara, am iesit la observatii pe campul din padurea Ceala, cu telescopul de 8". Am vrut sa incerc noul filtru UHC Optolong pe 1.25" achizitionat saptamana asta. 

Dobsonianul de 8" in asteptarea intunericului


Filtrul UHC Optolong

 

Cu filtrul UHC am observat urmatoarele obiecte:



iar fara filtru:




Am incheiat luna septembrie cu 390 de observatii, 2 iesiri la cer negru la Grosii Noi, 3 iesirei in padurea Ceala, si 5 actiuni cu astroclubul Galaxis






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...