luni, 20 septembrie 2021

Observatii cu noul ocular planetar Skywatcher 4mm


Am achiziționat un ocular nou, un Skywatcher planetary cu focala de 4mm. Cu telescopul de 8" , imi da grosisment de 250X iar cu telescopul de 12" o marire de 375X. 
Azi seara (19.09.2021)  am scos dobsonianul de 12" pentru a testa ocularul.

Acesta vine in completarea seriei de oculare TMB planetary pe care le detin, anume un TMB (probabil clona chinezeasca) de 2.5mm si un ocular planetar Skywatcher de 3.2mm

Ocularul de 4mm

Seria de oculare planetare. Skywatcher de 3.2mm - 4mm si TMB Optical II de 2.5mm



 Am incercat ocularul pe niste stele duble subarc, ca sa vad cum se comporta

STT371 Lyra - 0.9" magnitudini 7.03 si 7.55 - dubla ramane splitata cu spatiu negru pana la marginea campului vizual, componentele dublei iesind pe rand. Contrastul este foarte bun si nu apar reflexii. Pentru verificarea reflexiilor am testat ocularul si pe steaua Vega (printre cele mai luminoase stele, cu magnitudinea de 0.0) 

STF2422 Lyra - 0.8" magnitudini 7.93 si 8.25 - la fel ca si in cazul stelei STT371

In constelatia Cefeu este o stea tripla, unde una din componente e dubla subarc. E vorba de STF2872 BC. Ambele componente au magnbitudinea de 8, iar separatia este de 0.8". rezolvata cu usurinta in ocularul planetar Skywather de 4mm. Ca si comparatie am rezolvat-o si in ocularul ortoscopic Kassai de 4mm. Imagine asemanatoare in ambele oculare, in schimb campul vizual de 58 grade al ocularului planetar e extrem de util.

Am trecut la testarea ocularului pe planeta Jupiter. Imaginea planetei impecabila. Cand seeingul a avut momente bune, imaginea a fost ca in poze! Marire 375X

Epsilon Lyra - rezolvat in ocularul planetar Skywather de  4mm, se vedeau si stele EF si cu vedere periferica parca si steaua G din sistem. Am observat si asterismul in forma de triunghi lingă sistem.

 

Un comentariu:

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...