miercuri, 31 martie 2021

Observatii Ceala 31 Martie 2021

Azi, 31 martie 2021, am profitat de cerul bun si am iesit la o scurta sesiune de observatii la marginea orasului cu telescopul dobsonian Omegon 203/1000. Zic scurta, ca as fi stat mai mult, doar la ora 22 se striga de intrare in case :)

Telescopul Omegon 203/1000 pe montur Dobson


Am inceput sa fac observatii imediat cum au aparut primele stelute, asa ca sesiunea am deschis-o cu cateva duble. Seeingul a fost foarte bun, pana chiar si oglinda neaclimatizata mi-a arata Rigel, Castor, Delta Ori , Zeta Ori ca stea tripla, Algieba, M42 cu 6 stele vizibile in trapez, 52ori si 7 Tau ca stele duble cu separatie subarc iar la 20:58 a trecut si statia spatiala internationala pe care am urmarit-o doar vizual fara telescop.


Marte sa vazut deosebit de bine, tinand cont ca e deja departe. Totusi se vede faza si forme de relief pe discul planetar.






Stf1321, o stea dubla cu separatie de aprox 16" in constelatia UMA. Ambele stele sunt rosii. Arata incredibil de bine in ocular!!!!





Apoi am trecut la observarea novei din Cas, pe care l-am vazut cu binoclu, acuma l-am identificat prima data in telescop , dupa care am aruncat o privire la M1 si Eskimo Nebula

In 24 martie, in timpul cautarii novei cu binoclu, am mai observat cateva obiecte la indemana cu binoclul Champion 10x50



In final am adaugat 4 obiecte la lista Herschell 400, cu care am ajuns la scorul de 234 observate din 400. NGC3184 galaxie in UMA cu vedere indirecta, NGC2185 nebuloasa in Monocer, se vede bine. Apare ca o stea in nebulozitate. NGC2613 galaxie in Pyxis, se vede foarte greu si doar cuvedere indirecta. NGC2974, galaxie in Sextans, se vede relativ bine cu vedere directa.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...