joi, 4 martie 2021

Observatii 2 si 3 Martie 2021



2 Martie 2021

Am iesit la  o scurta sesiune de observatii prin binoclu Champion 10x50. 


Binoclu CHAMPION 10x50 
- Diametrul lentilelor obiectiv: 50mm
- Puterea de apropiere (Grosisment): 10x
- Camp vizual real (grade): 5,3grade
-Acoperire suprafete optice: acoperiri antireflex MC , mov-ingigo si albastru inchis pe oculare si albastru inchis pe obiective.
- Sistem Prisme : Porro
- Material prisme: sticla BK7
- Masa:1031grame
- Posibilitate montare pe trepied: Da (cu surub atipic)


Pana la aparitia spectaculoasa a Lunii deasupra blocurilor de vis a vis am observat:

Cr89,M36,M37,M38,M34,M35,M45,Alcor-Mizar,Cr69,M44,Mel20,M41,Asteroidul Vesta,M46,M47,M48,Mel111,Hyade iar in incheiere cateva cratere Lunare dealungul terminatoruli. 

3 Martie 2021
Am pregatiti ambele telescoape, dobsonianul de 203/1000 l-am pregatit pe terasa, indreptat spre constelatiile Ori-Pup-Mon, iar dobsonianul de 305/1500 a fost pregatit jos in curte pentru duble subarc. Inca pe lumina zilei,  am verificat si adjustat colimarea dupa care am asteptat venirea serii


Vedere de pe terasa spre dobul mare




Pentru incalzire si in principal pentru verificarea actiunii de colimare, am observat cu ambele telescoape cateva stele duble, dupa care vazand ca obiecte Dso nu prea merg din constelatiile alese (in special din cauza ca sunt  fix deasupra centrului orasului) am trecut la observarea unor stele duble subarc

Castor, stea dubla in Gemenii
Beta Ori, steaua Rigel din Orion
La Eta Cas am observat cu mare interes culoarea brun-violeta, foarte ciudata, a companionului si care este datorata faptului ca aceasta stea este o pitica bruna.
ALGIEBA dubla deosebit de frumoasa in constelatia Leu
Zeta Ori, stea tripla, in centura lui Orion

Dublele subarc
STF799,aur, 0.8" destul de greu de separat, Am folosit  ocularul de 3.2mm. Companionul apare pentru cateva secunde 
STT152,aur,0.8" rezolvat/neseparat
STF1037,gem ,0.8" separat. E stea usoara
OME Leo,0.9" separat usor in ocularul HR 3.2mm
STT217,leo,0.8" separat usor in ocularul HR 3.2mm
STF1517AB, leo,0.7" Foarte usor sa separat in ocularul de 3.2mm HD97561
STT227,leo,0.9" separat usor in ocularul HR 3.2mm
STF1426 ,leo, 0.9" AB. Steaua este tripla. Toate componetele sunt stranse. E o dubla subarc splendida!
STF1331AB,uma,0.9" AB stea tripla foarte spectaculoasa. Separat cu ocularul de 3.2mm
STT235,uma,1" rezolvat dar neseparat in ocularul TMB de 2.5mm
STF1426AB din LEO, o dubla subarc (tripla) extrem de spectaculoasa


Intre timp am mai observat cateva obiecte Dso cu ambele telescoape
M1 ,nebuloasa planetara
Roiurile deschise M103,ET Cluster,NGC436
Roiurile deschise din Auriga M36 ,M37, M38  
M3 roi sferic rezolvat cu vedere periferica

cele 2 telescoape inainte de "hangarare"




Un comentariu:

  1. Binoclul 10x50mm este ca painea calda pentru astronomul amator.
    Cel mai prietenos instrument, in cateva secunde este gata pentru observatii.

    Vad din observatiile tale ,ca si din ale mele, ca ocularul Planetary 3.2mm pare a fi o buna achizitie. De acord ?

    Cer senin, Mircea

    RăspundețiȘtergere

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...