joi, 1 octombrie 2020

Observatii luna Septembrie 2020, "lybar" , ocular nou si un sidewalk astronomy

Luna septembrie a debutat cu seri senine si cu seeing destul de bun si sa terminat cu multi nori, ploaie si vreme neprielnica observatiilor astronomice. Asa ca am reusit sa fac observatiile in serile de 4,5,6,8,9,10,11,15,21 si 22 septembrie. 


Pe parcursul lunii am observat:

15 stele duble

30 stele duble cu separatie mai mica de o secunda de arc

4 galaxii

3 nebuloase

20 de roiuri stelare deschise

5 roiuri sferice

16 stele carbon

Planetele Jupiter, Marte, Saturn, Uranus si Luna

Observatiile le-am facut de acasa, practic din centrul orasului, pe un cer deloc prietenos, mai putin cele doua iesiri cu astroclubul din data de 9 si 11 septembrie.


In data de 11 septembrie am organizat un "sidewalk astronomy" impreuna cu colegii de la  astroclubul "Galaxis". Detalii aici: 


Numar mare de participanti la actiunea astroclubului


Achizitia lunii a fost un ocular zoom Baader Hyperion 8-24 Mark IV, ocular pe car mi-l doresc de multa vreme. Am reusit sa il achizitionez de pe forumul https://www.astronomy.ro/forum/ , de la colegul Bogdan Bacila, caruia il multumesc si pe aceasta cale!




Tot in luna septembrie am confectionat un scaun pentru observatii "Lybar". Detalii la acest link

 



Lista cu obiectele observate (si reobservate) se gaseste mai jos.

Atentie deosebita a primit planeta Marte, care se aproprie de opozitie, detalii fiind vizibile prin telescop.

MARTE - captura cu telescopul de 304/1200 ,Zwo ASI224,cu ADC ,Barlow Televue 5x

22 Septembrie 2020. Foto: Balint Forro Eugen













 



 

2 comentarii:

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...