luni, 8 ianuarie 2018

Observatii 8 ianuarie

In sfarsit a fost cer senin la Arad, iar de la ora 18 pana la ora 22 si seeingul a fost bunicel. Dupa ora 22 a crescut mult umezeala in atmosfera asa ca pe la ora 23 am renuntat :)

Am scos ambele telescoape, stellarium, binoclu si lista pregatita. Niciuna din cele 2 telescoape nu sunt inca perfect colimate dar merg la grosimente mici, mai chinuit dar merg.



Am inceput cu roiurile din Auriga.
M36 M37 si M38



M35 din constelatia Gemenii


Realizarea serii, si obiectul gasit de care sunt foarte mandru este M1. L-am gasit greu si sa vazut doar ca o pata difuza si doar cu vedere indirecta. Am verificat de doua trei ori in stellarium sa ma asigur ca  ce am vazut intr-adevar a fost Messier 1


Apo am trecut la Orion. M42 si M43 s-au vazut foarte bine, la moment dat nebuloasa sa vazut mai bine decat l-am vazut eu vre-odata. Sa putut distinge chiar foarte bine forma

Am incercat si trapezium din nebuloasa, dar cam la limita. Telescopul necolimat si-a cam spus cuvantul. Pe M42 parca sa putut observa nebulositate cu vedere indirecta.

Am continuat cu NGC1981 un roi stelar cu nume interesant pentru mine, numele find anul in care m-am nascut :) 

Voi mai reveni la constelatia Orion si alta data. Dar am trecut la constelatia Cancer. Primul obiect a fost M44 la care m-am uitat cu binoclu si telescopul mic, dar si asa M44 a umplut tot campul vizual

M67 a fost un pic mai greu de gasit fiind un roi mai mic si mai intunecat. Dar nu a scapat :)

Apoi am incercat sa gasesc galaxia Andromeda M31 cat mai repede. Am reusit sa o pescuiesc in 20secunde. Dupa aceea am incercat M33 Triangulum Galaxy dar a fost cazul si de un esec pentru seara asta.Tot ca si esec a fost si M41 la care voi reveni. Dau vina pe seeing, pentru ca am gasit si obiecte mai putin luminoase si mult mai dificile :)

In final am incercat, si sincer sa fiu, fara mari sperante sa gasesc M81 Galaxia lui Bode. Mare mi-a fost mirarea cand in campul vizual a aparut a "pata" un "puf" alb. Am gasit-o :D
Nu sunt convins dar mi sa parut ca vad in acelasi camp si M82 Cigar Galaxy, pe acesta din urma doar cu vedere periferica si identificat in stellarium


Pana acuma acesta a fost cea mai de succes seara de observatii pe care am facut-o absolut singur. Se pare ca de acum, vreau nu vreau voi fi nevoit sa ma obisnuiesc cu asta, si si cu faptul ca nu am cu cine sa imi impart bucuria reusitelor astronomice. Dar life goes on, si va fi cumva :)

Cer senin!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...