joi, 25 ianuarie 2018

Observatii 25-26 ianuarie 2018

Am prins seeing bunicel azi.
Am reobservat roiurile deschise din Auriga M36 M37 M38 si M41 din constelatia Cainele Mare

Am reusit sa rezolv M78 din Orion impreuna cu NGC2071. S-au vazut ca doi nori de praf. Impresionanta priveliste!



In continuare am gasit M46 si M47 din constelatia Pupa. M47 este mult mai luminos decat M46 pe care l-am vazut prima data doar cu vedere indirecta.

In final am gasit locul exact a lui M108 dar nici urma de nebulozitate sau orice semn ca in locul respectiv ar trebui sa fie o galaxie. Cu siguranta am sa revin la acest obiect Messier

Pentru ca cerul promitea o dimineata senina, am decis sa pregatesc trezirea la 5.45 ca sa observ trei planete. Jupiter, Marte si Saturn

Jupiter si-a aratat benzile si 4 sateliti sateliti galileeni , anume Io,Callisto, Europa si Ganymede. Callisto era mai spre pol pe cand restul in linie. 
La Saturn sa putut observa discul planetar si inelele. PE disc nu apareau detalii dar a fost foarte bine definit atat planeta cat si inelul.
Marte, observat prima data, a aparut ca un disc neclar dar in culoarea tipic rosiatica. Momentan se afla departe pentru a putea fi observat cu detalii. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...