vineri, 26 aprilie 2024

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024, mai multe școli au desfășurat programul școlar „Săptămâna Verde”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am fost invitat să țin o prezentare despre astronomie și despre univers la diverse școli din zonă. Luni, am susținut două prezentări la școala din Pâncota și una la școala din Măderat. Marți, am avut 2 prezentări la Păulis, miercuri la Semlac, joi în Zimand-Cuz, iar vineri acasă, în Arad, la Colegiul Csiky Gergely, unde predau și eu. Atunci când vremea ne-a permis, am făcut și observații solare prin telescop, iar când era înnorat, am explorat cerul înstelat cu ajutorul realității virtuale. Aproximativ patru sute de copii au învățat despre stele și sistemul solar și au descoperit cât de imens este universul în care trăim, înțelegând distanțele incredibile până la cele mai apropiate stele. Au realizat că, indiferent cât de vast este spațiul cosmic și câte planete locuibile am putea presupune că există, este esențial să ne apărăm și menținem planeta în cea mai bună condiție, sănătoasă și curată, deoarece, datorită distanțelor inimaginabile, nu avem alternative pentru a trăi în altă parte în Univers decât pe această minunată planetă albastră, numită Pământ.

întrebări multe. Măderat

țin în mână o bucățică de univers. Zimand-Cuz

Începe călătoria. Semlac

Stele, prin VR. Semlac

Cei mici din Zimand-Cuz

wow.... uite un unicorn si un sarpe...wow... Semlac

cum arată o stea. Pâncota

despre sistemul Solar. Păulis

Acasă la colegiul Csiky Gergely Arad

cum se nasc stelele. Păuliș

uite Soarele. E murdară lentila??? are pete.. Păuliș

ne uităm și prin ochelari de eclipsă

Soarele prin telescop. Arad

suprafața unei stele. Pâncota


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Săptămâna Verde, 22-26 aprilie 2024

În săptămâna 22-26 aprilie 2024 , mai multe școli au desfășurat programul școlar „ Săptămâna Verde ”. Cu această ocazie, în fiecare zi, am f...