miercuri, 10 noiembrie 2021

Observatii 10.11.2021, ocular nou si sidewalk ad-hoc

Miercuri, 10 Noiembrie mi-a ajuns noul ocular Omegon Cronus de 2.5mm, achizitionat de pe forumul astronomy.ro. Am mai avut un ocular TMB, clona chinezeasca, la care sa deteriorat sudura intre cele 2 lentile Symth. Acel ocular pana era functional, mi-a fost foarte util, splitand cu el destul de multe stele duble sub secunda de arc. Adevarul este ca aceste oculare planetare, imi sunt mai utile in observarea stelelor duble stranse decat la observarea planetelor :) Avand o imagine perfecta pana la marginea campului vizual destul de generos (58grade). Stelele duble splitate cu spatiu negru intre ele, ies din campul vizual "pe rand" fara sa existe distorsiuni  la margine.  Optic nu vad diferenta de calitate intre modelele Skywatcher (3.2mm si 4mm) si acesta, singura diferenta ar fi ca, modelul Omegon Cronus este cu ceva mai usor (probabil contine mai mult plastic) si nu pare sa aibe aceasi calitate mecanica ca ocularele Skywatcher sau clona TMB




Am incercat ocularul pe luneta Celestron 102/500 unde imi da un Grosisment de 200X.

Pe un seeing nu prea grozav, a aratat detalii pe Jupiter si pe Saturn, a splitat dubla-dubla Epsilon Lyra cu mult spatiu negru, a aratat contrastul de culoare la dubla Gamma din andromeda, companionul de culoare bruna a lui Eta Cassiopeia si a aratat detalii foarte fruoase pe Luna. Imaginea este una foarte buna!

Intre timp am facut si un sidewalk improvizat unor copii/elevi de ai mei la chitara, unde le-am aratat Luna, Jupiter, Saturn si dubla Epsilor din Lyra prin luneta de 4" cu ocularul zoom 8-24


Dupa aceea am scos dobsonianul de 12" unde ocularul Cronus imi dadea un grosisment prea mare de 600X, asa ca am trcut la observatii cu ocularul Zoom


Obiectele vazute in seara de 10.11.2021 cu dobsonianul de 12" :






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...