duminică, 8 septembrie 2019

Preluarea imaginilor de pe satelitii meteo NOAA si METEOR

Cu ceva timp in urma, am auzit de la un prieten cum ca s-ar putea descarca ceva imagini de pe diversi sateliti artificiali ce orbiteaza in jurul pamantului prin unde radio. 


Pe acea vreme mi sa parut science fiction sa pot realiza asaceva de la mine de acasa. Apoi am auzit de la un alt prieten ca se pot urmari meteorii ce intra in atmosfera,  tot prin unde radio asa ca am incput sa studiez un pic problema. Am aflat exista pe piata asa numitele dongleuri usb RTLSDR care conectate la calculator, devin un aparat radio cu care se poate monitoriza spectrul radio cuprins intre 27Mhz-1700Mhz. Am comandat acel stick, ce a costat 70Ron, am decarcat aplicatia SDR# si a inceput aventura cu ajutorul a unei antene simple.

Dongle-ul USB RTLSDR
Aplicatia SDR#

Am inceput sa studiez despre radio, frecvente si antene si in scurt timp am reusit sa ascult pe langa posturile radio locale, diverse comunicatii de radioamatori, aviatie si ce se mai gasea prin spectru. Cu un mic research pe internet am gasit si ce e nevoie pt descarcarea imaginilor de pe satelitii meteo NOAA si Meteor. Am construit o antena V dipole conform planuirlor gasite pe net. 



Linkurile care m-au ajutat le gasiti aici


TUTORIAL RECEPTIE (si aplicatiile necesare cu linkuri, gen Orbitron pt urmarirea trecerilor satelitilor, WXtoimg pt decodare, Virtual audio cable pt trimiterea semnalului din SDR# in programul WXtoimg pt decodare) : https://www.rtl-sdr.com/rtl-sdr-tutorial-receiving-noaa-weather-satellite-images/

Primele imagini descarcate de mine le puteti vedea mai jos:






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...