luni, 26 februarie 2018

Halou lunar 25.02.2018

In data de 25.02.2018, intamplator, cand am iesit sa vad daca am sanse sa fac observatii, am descoperit pe cer in jurul lunii un frumos halou lunar. Haloul a putut fi observat aproximativ 2 ore din momentul din care l-am observat prima oara, anume la ora 21.10. I-am facut o poza pe viteza dar am preferat sa stau si sa traiesc momentul, momentele :)
Here's a shot of the lunar halo that occurred yesterday, 25th of feb 2018. It was visible about 2 hour


Fenomenul apare din cauza reflexiei sau refractiei luminii in cristale de gheata care sunt prezente la norii de mare altitudine. Se spune ca dupa asemenea fenomene urmeaza precipitatii ceea ce sa adeverit, a doua zi a urmat o schimbare a vremii cu frig si destul de multa zapada.
Ultima data cand am vazut un halou lunar a fost destul de demult, dar nu imi mai aduc aminte daca vremea sa schimbat sau nu.

It is said that If you see a halo around the moon on a clear night, it could be an indication that the weather is changing. Next day it started to snow and the weather forecast said continuous snowfall







Cu o seara inainte, pe 24.02.2018 am facut cateva observatii de stele duble dupa ce am recolimat newtonianul mare. De data asta colimarea a iesit mult mai bine, reusind mariri mari pe o vreme nu prea prietenoasa. Astfel am observat  pentru inceput Castor din gemeni. Newtoanianul nu a rezolvat aceasta stea inainte de colimare. Acuma este mult mai bine :)
Am continuat cu beta, theta si zeta din Orion, cu Alcor Mizar din carul mare si am incheiat seara cu M40 si o privire aruncata pe craterele lunare :) Incep sa descopar o mare atractie pentru observarea stelelor duble, acestea fiind o mare provocare dar si ofera o satisfactie enorma rezolvarea lor.


Zeta Ori

Theta Ori






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...