vineri, 6 aprilie 2018

Constelatia Leul , observatii la inceput de aprilie si binoclu nou

In 02.04.2018 vremea buna mi-a permis sa ies la observatii.  Primul obiect observat a fost planeta Venus, care se afla in faza de 0.96.



Dupa ce s-a mai intunecat am luat in vizor constelatiile  Carul mare si Leul
In carul mare am reobservat nebuloasa planetara M97 - Owl Nebula


cele 2 galaxi in acelasi camp vizual bode`s galaxy si cigar galaxy M81 si M82


Inainte sa trec la constelatia Leul, am tintit o stea dubla din constelatia Auriga, steaua Theta Aur

Constelatia Leul mi-a oferit 5 galaxii intr-o seara M65, M66, M105, M95 M96 si 2 stele duble, anume Regulus si Algieba
Galaxiile din leul, nu au fost tocmai usoare. Le-am vazut doar cu vedere indirecta, si si asa destul de slab. Voi reveni la aceste galaxii in cadrul unei seri de observatii la cer negru

Inainte sa ma retrag am reobservat M44, un roi deschis ce sa vazut cel mai bine in binoclul meu 10x50, roiul sferic M3 si in final planeta Jupiter

In 03.04.2018 am iesit din nou. Cerul nu a mai fost la fel de bun cum a fost cu o seara inaninte, dar am incercat totusi. Conform sitului pe care il urmaresc,  http://iss.astroviewer.net/



statia spatiala internationala a tranzitat zona la ora 21.06. La ora 21.09 l-am zarit si eu si l-am urmarit in binoclu timp de aproximativ 3 minute

Dupa aceea am reobservat steaua dubla Castor, Roiurile deschise M36, M37, M44, si steaua dubla Iota Cnc.

In 6 aprilie a ajuns si noul meu binoclu Dominant 15x50 de la dl. Dorin Angelescu aka Dbird de pe forumul astronomy.ro, caruia ii multumesc si pe aceasta cale!!!!



Un review amanuntit al binoclului, facut de dl. Dorin  il puteti gasi la acest link:

http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.php?p=142338


Astfel colectia mea de binocluri a ajuns la 4, defapt la 3 deaorece binoclul mic 8x30 este a lui fiul meu :) :) :)



Un comentariu:

  1. Felicitari pentru observatii!
    Observarea galaxiilor dintr-un oras ca Aradul este foarte dificila.
    Simpla lor zarire , cu privire periferica este deja o mare realizare.
    Felicitari si pentru frumoasa colectie de binocluri , cer senin si spor la observatii !

    RăspundețiȘtergere

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...