sâmbătă, 6 ianuarie 2018

Spalare oglinzi si colimare telescoape - una rece una calda

A inceput anul cu una rece si una calda in lumea mea astronomica. Cea calda e ca am reusit sa colimez newtonianul mic.

Am auzit candva ca e mai important ca oglinzile sa fie aliniate decat curate. Cred ca acest lucru este foarte adevarat. Pana acuma am facut observatii cu telescopul meu TCM fara mari probleme, dar am decis sa spal oglinzile. Cand le-am scos, am constatat ca nu sunt murdare , ci au un strat de praf netransparent pe ele :) si cu toate astea am facut observatii cu succes!!!!!, dar sunt convins ca dupa spalare oglinzilor si curatare generala rezultatele vor fi tosui mult mai bune

In poze se vede oglinda inainte de spalare si dupa/in timpul spalarii. Diferenta este cam cat de la orizont la zenit :)





Dupa spalere oglinzii de la telescopul de 76mm  am marcat mijlocul la ambele ogliniz principale, repsectiv TCMul de 76mm si Dobsonianul  de 203mm,

 
 

Dupa marcarea oglinzilor si remontarea la loc, am inceput prima colimare a telescoapelor fara mare succes.
Au urmat 2 saptamani de studiu intensiv despre diversele metode de colimare pe forumuri, youtube, facebook si google, iar dupa toate astea azi am reusit in sfarsit sa colimez telescopul TCM 76/700 in asa fel incat pe timp de zii functioneaza impecabil cu ocularul de 6mm si lentila barlow de 2x, deci la o marire de 233x. Desi imaginea este foarte intunecata este sharp! Vedem cum se va comporta pe stele.



Dupa aceea am trecut la confectionarea unei genti pt protectia ocularelor. Cam asta a iesit :)

Astept sa se mai risipeasca norii si sa ajung in sfarsit sa fac si observatii, lista pregatita fiind destul de lunga.
Maine voi continua cu colimarea newtonianului de 203

Numai sa fie CER SENIN!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...