duminică, 14 ianuarie 2018

Observatii 14 ianuarie 2018

Am iesit la observatii. Seeingul nu a fost cel mai bun dar am inceput sa imi bifez lista pregatita cu obiecte de observat



Conform meteo blue sectiunea `astronomical seeing' nu aveam sa ma astept la cine stie ce nori, dar nici la seeing "verde"

Am inceput cu Casiopeia unde am observat M103. Nu a fost foarte bine definit, adica nu mi se pare ca are aspectul ala frumos de roi pe care il are de exemplu M36, dar probabil seeingul a fost de vina.

Dupa aceea am dat o vizita rapida la M36 M37 si M38 din Auriga, care tot timpul ma surprind cu frumusetea lor, dar ma bucura si de faptul ca le gasesc repede :)
Un alt roi pe care l-am observat si la fel ca M103 este mai putin definit dar tot frumos este NGC752 din Andromeda.

Am trecut apoi la M34 din constelatia Perseus  pe care l-am gasit foarte usor cu binoclu  dar foarte chinuit cu telescopul, acest roi aflandu-se spre zenit.




Tot cu binoclu am gasit usor roiul dublu NGC 884-869 din Perseus dar cu telescopul pana sa gasesc a aparut un strat de nori de altitudine medie care ma fortat in casa :)


Dupa o pauza de aprox jumatate de ora am reluat observatiile printre nori, care apoi au lasat locul umezelii crescute din atmosfera. Chiar si asa am putut continua

Am observat si prin telescop roiul dublu din perseu la grosimente de 40x si de 111x. La 40x au intrat ambele in acelasi camp, iar la 111x am putut sa le observ mai in detaliu.. La NGC869, cu vedere indirecta parca se putea observa si ceva nebulositate.

Am reluat Casiopeia care a mai plecat din zenit un pic :) :)  Am observat cu telescopul meu putin decolimat dubla Eta Cas, pe care am rezolvat-o cu o toate ocularele din dotare chiar si la 166x

Am continuat cu NGC457 din Casiopeia, la care se mai spune ET sau Dragonfly. Acesta nu mi-a captat in mod special atentia...azi...


Am incercat M52 dar nu imi dau seama din ce motiv, am esuat, desi am insistat aproape 1 ora :)

Am incheiat seara cu dubla delta Ori undeva pe la ora 23.00, umezeala din atmosfera fiind deja prea mare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scoala altfel, Februarie 2024

" Scoala altfel " și "Săptămâna verde" sunt două programe educaționale organizate în școli. Ambele programe reprezintă o...